زنگ مطالعات اجتماعی
فرزندان ایران برای کنش در جامعه لازم است درباره نقش، حق و مسئولیت خود و جامعه شناخت پیدا کنند و راه اسلامی و انقلابی تعامل با آن را بیاموزند. کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم به آشنایی با حقوق همسایگان و اهالی محل و رعایت آنها و مشارکت در امور محلّه، ویژگی های شخصیت امام خمینی(ره)، تنوع فرهنگی در ایران با توجه به انواع زندگی شهری، روستایی، عشایری و مقایسه آنها، نحوه مطالعه زندگی گذشته و وظایف مورخان و باستان شناسان، چگونگی شکل گیری و به قدرت رسیدن نخستین سلسله های ایران باستان، ناهمواری ها(کوه، قله، جلگه، دشت، آبرفت)، موقعیت آنها روی نقشه ایران و… می پردازد. هر دانشآموز ایرانی یک هویت عمیق و کنشگر قوی برای رشد ایران است.
ملاحظات آموزشی(روش تدریس کاوشگری)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ملاحظات آموزشی(توجه به تربیت اجتماعی و مهارت های زندگی)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ملاحظات آموزشی(بکارگیری روش ها و ابزارهای متنوع)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ملاحظات آموزشی(استفاده از ظرفیت فضاهای مختلف)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ملاحظات آموزشی(انطباق آموزش با شرایط بومی و محلی)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ارزشیابی مستمر
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ابزارهای ارزشیابی(فهرست مشاهده)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ابزارهای ارزشیابی(پوشه کار)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ابزارهای ارزشیابی(والدسنجی)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ابزارهای ارزشیابی(آزمون عملکردی)
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
چیستی حوزه ی تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ضرورت و کارکرد حوزه تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
ضرورت ها و جهت گیری های اصلی در آموزش مطالعات اجتماعی
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
قلمرو حوزه تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
کارکردهای اصلی حوزه ی تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی